BG FR
 
 
Д-р Мария МИХАЙЛОВА
Специалист по очни болести
Пластична и естетична хирургия на лицето
 
Често задавани въпроси




Увеличено очно налягане

ВЪПРОС: През месец декември ми откриха увеличено очно налягане на двете очи: ляво - 22,5, дясно - 23.Изписаха ми капки ОФТАН ТИМОЛОЛ от 5 мг, 2 пъти по 1 капка за 3-4 месеца като начало. Казаха ми, че това е начална форма на глаукома. След 10 дни налягането намаля на ляво око - 19, дясно - 19,5. Продължавам да слагам капките вече 2 месеца и забелязах,че зрението ми значително намаля и отслабна. Спрях капките за 2-3 дни, но очите ми започнаха да сълзят. Чувствам болки в очите, напрежение, боцкане като от чуждо тяло в очите. Правилно ли е предписаното ми лечение и как да го продължа  по нататък?


ОТГОВОР: Повишеното очно налягане в голяма степен е свързано със заболяването глаукома. Това е комплексна болест и се състои в засягане на очния нерв, а оттам и зрителното поле. Може да доведе до отслабване на зрението и слепота. Невинаги обаче, повишеното очно налягане води до глаукома. Трябва да ви се направят и други изследвания /периметър, пахиметрия - дебелината на роговицата, ОСТ на зрителния нерв/, за да може с по-голяма сигурност да ви се постави тази диагноза.
Лечението е най-често поставяне на капки. Това лечение никога не се прекъсва самоволно от пациента. Има странични ефекти, разбира се от капките и различните хора ги понасят различно. Това трябва да споделите с вашия лекар, който ще прецени дали да ви ги смени или да ги остави.
Важни се възрастта ви, семейна обремененост /дали имате роднини с високо очно налягане/, стрес и т.н.







Хлътване на окото в следствие на травма - енофталм

ВЪПРОС: В следствие на удар, когато преминаха отоците окото ми хлътна навътре. Сега имам много голяма разлика с другото око. Това коригира ли се по някакъв начин, или трябва да мине време, за да се оправи?


ОТГОВОР: Навярно се касае за травма на орбитата, след което остава леко хлътнало око, наречен енофталм. Трябва да се търси фрактура /счупване/ на долната стена на орбитата. Добре е да направите скенер на орбитите.







Реакция на очите след прием на противогрипен препарат

ВЪПРОС: Здравейте, взимах преди две седмици лекарство против грип Relenza, от което лекарство ми се подуха очите и едното особено силно. В листовката пишеше, че ако започнат да ми се подуват части от лицето, да спра с лекарството, така и направих. Оттам нататък обаче едното ми око остана с леко вдлъбнат клепач на вътре и изглежда сякаш е по-затворено от другото. Чувствам и определен дискомфорт в окото. Отидох на лекар и ми дадоха капки за очи Макстрол и ги използвам вече два дена, но не виждам подобрение. Моля Ви кажете ми какво да правя?

ОТГОВОР: Вероятно се касае за свръхчувствителност и алергична реакция към препарата Реленца. Отокът на клепачите и конюнктивата е честа реакция на очните структури при такива случаи. Възстановяването е в зависимост от силата на реакцията. Капките Макситрол съдържат кортизон и въздействат при алергични реакции. Клепачите ще се възстановят постепенно, но ако след месец има същата форма и е по-ниско разположен, ми изпратете снимки от преди и след подуването. Рядко, но е възможно мускулът-повдигач на клепача да се засегне при големи отоци.






Парализа на очния нерв

ВЪПРОС: Здравейте, имам парализа на очния нерв по рождение. Не мога да мърдам дясното си око от средата на дясно, само на ляво. Преди години съм ходила при различни лекари, но навсякъде ми казваха едно и също - може да се направи операция, ще има резултат, но временен, т.е. парализата отново ще се върне, за това няма смисъл.
Въпросът ми към вас е: Има ли някакво лечение и достатъчно напреднали ли са технологиите,  за да се реши моят проблем?

ОТГОВОР: Очните парализи са много специфични състояния и е трудно да дам становище по пощата. Най-добре е да проведем преглед, при който ще мога да ви кажа по-точни прогнози. Има някои по-трудни хирургични техники, които са показани за някои парализи на очедвигателните мускули.
За съжаление медицината не може все още да възстановява мозъчни структури.






Сълзене на очите

ВЪПРОС: Сълзи ми лявото око. От м. септември 2010г. провеждам лечение с капки: Sol.Collargol - 3%, Hydrocortizon Chloramphenicol, Tobradex  като ги редувам и почивам. Два пъти доктора ми прави сондаж, но няма резултат.
Моля Ви какво ще ме посъветвате?

ОТГОВОР: Сълзенето може да бъде предизвикано както от запушени слъзни пътища, така и от възпаления, алергии, синдром на сухото око, неподходяща корекция на очилата.
Запушването на слъзните пътища се диагностицира със сондиране и промивка и се лекува с хирургия, а другите причини се лекуват с капки.




1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12 
В НАЧАЛОТО
ПРЕДСТАВЯНЕ
ПУБЛИКАЦИИ
ЧЕСТО ЗАДАВАНИ ВЪПРОСИ
ГАЛЕРИЯ
КОНТАКТИ

Created and Powered by Studio IDA